Steg 2. Lägg till person

För att lägga till en användare manuellt måste du först logga in på opna.amido.se och klicka på ”Administration” välj ”lägg till person”.



För att skapa en användare krävs 

  • Personnummer
  • Förnamn
  • Efternamn
  • Telefonnummer
  • Kostnadsställe



Innan användaren är komplett och du kan beställa kort behöver även följande, detta kan du som administratör göra eller så kan användaren själv göra detta efter att ha loggat in i Opna:

  • Bild
  • E-postadress


Om ni har en bildbank med bilder på era anställda är det här självklart det enklaste och mest representativa sättet att visa upp ditt bolag på era Opnakort. Om ni saknar bilder kan era användare ta en sådan själv med sin mobilkamera. 


SMS-notifieringen är till för att upplysa användaren och ge hen länk till inloggning. 

Observera att du självklart skall ha meddelat användaren innan SMS:et kommer då det kommer från Opna – en avsändare användaren annars inte känner till.


Om användaren inte får gör sin komplettering så du kan beställa kort, finns det möjlighet att slå på påminnelse-sms som går till dina användare. Det gör du under Min Profil > Företagsinställningar. SMS går iväg på måndagar.


Är det många personer som skall läggas till går det även att göra en import från Excel.

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Vi beklagar att vi inte kunde vara till hjälp. Lämna gärna feedback och hjälp oss att förbättra den här artikeln.